Biblioteka
Biblioteka im. Harrego Pottera
Godziny otwarcia biblioteki:
PONIEDZIAŁEK
7.30 – 9.30
10.30 – 11.30
13.30 14.30
WTOREK
13.30 – 15.30
ŚRODA
8.30 – 10.30
13.30 – 14.30
CZWARTEK
10.50 – 13.50
PIĄTEK
9.45 – 12.30
Nauczyciel bibliotekarz
Barbara Materla
Barbara Michnik
Programy
• NPRCz 2.0
Po raz drugi nasza szkoła przystąpiła do realizacji Priorytetu 3 “Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025, którego zasadniczym celem jest propagowanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, rozwijanie zainteresowań czytelniczych, wybieranie książki zamiast innej opcjonalnej formy spędzania wolnego czasu, uczestnictwo w imprezach czytelniczo- kulturalnych, współpraca z innymi bibliotekami. Realizacja Programu rozpoczęła się od listy życzeń czytelniczych, czyli książek proponowanych przez uczniów, nauczycieli i pracowników obsługi. Na jej podstawie dokonano zakupu książek i sprzętu do biblioteki szkolnej.
• „Czytam sobie”
Wybór książek do nauki czytania to nie lada wyzwanie. Które lektury odpowiednie będą dla dziecka o różnych zainteresowaniach? Jakie tytuły sprawdzą się w nauce czytania ze zrozumieniem, a jakie pomogą ćwiczyć dziecku głoskowanie?
Przedstawiamy propozycję książek, dzięki którym nauka czytania będzie dla dzieci nie tylko cenną lekcją, ale przede wszystkim dobrą zabawą. Sięgnij po książki z serii „Czytam sobie” i obserwuj postępy dziecka w nauce czytania.
Seria „Czytam sobie” poziom 1 to proste i zabawne historie, które będą doskonałym początkiem na edukacyjnej drodze malucha. Mały czytelnik poznaje tu 23 podstawowe głoski. Duża czcionka, barwne ilustracje oraz przykuwające wzrok elementy graficzne sprawiają, że książki z tej serii ułatwiają dziecku stawianie pierwszych kroków w nauce czytania. Czytam sobie poziom 1 to zestaw, w którym każda z książeczek zawiera maksymalnie 150-200 słów oraz pomaga maluchowi przyswajać podział słów na głoski.
Seria „Czytam sobie” poziom 2 to książeczki przeznaczone dla dzieci, które już rozpoczęły naukę czytania. Zdania są dłuższe i bardziej złożone, pojawiają się bardziej złożone dialogi. Teksty liczą około 800-900 wyrazów. Na tym etapie mały czytelnik doskonali dotychczasowe umiejętności oraz poznaje 23 podstawowe głoski oraz „h”. Uczy się także sylabizowania, a przyswajanie nowych wyrazów ułatwia duża czcionka oraz kolorowe rysunki autorstwa najlepszych polskich ilustratorów. Forma książeczek z serii „Czytam sobie” jest zgodna z zaleceniami metodyków.
Seria „Czytam sobie” poziom 3 to tytuły stworzone z myślą o dzieciach, które potrafią już samodzielnie czytać, a sama lektura pozwala im rozwijać pasje. To ostatnia, najbardziej wymagająca część z całej serii książek „Czytam sobie”. Lektury zawierają od 2500-2800 słów, a umieszczone w nich ilustracje są w kolorze czarno-białym – po to, by nie rozpraszać małych czytelników i dać im poczucie obcowania z prawdziwą książką. Dodatkowo, by ułatwić dzieciom naukę czytania, w pozycjach z serii „Czytam sobie. Poziom 3” umieszczono słownik trudniejszych słów
Nowości
Biblioteka szkolna zaprasza do korzystania z nowości książkowych. Dla każdego coś ciekawego. Oferujemy nowe książki dla miłośników sportu, zwierząt, dobrego humoru oraz niezwykłych wrażeń. Zapraszamy i życzymy miłej lektury.
Działania
DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA
W tym roku szkolnym, w naszej bibliotece wprowadzamy czwartkowe czytanie. Każdy uczeń z klas 4 – 8 będzie miał możliwość głośnego czytania uczniom, którzy zgromadzą się w bibliotece o godzinie 12.30 i 13.30.
Można przynieść swoją ulubioną książkę, lub wybrać coś z naszych bogatych zasobów.
SZPITAL CHOREJ KSIĄŻKI
Wspólnie z dziećmi naprawiamy uszkodzone książki z zasobów naszej biblioteki. Można również zabrać “chorą” książeczkę do domu, by wspólnie z rodzicami ją naprawić, a następnie przynieść „zdrową” do szkoły.