Świetlica 2024-2025
ŚWIETLICA SZKOLNA PRZESTRZENIĄ CZASU WOLNEGO
Czynna od 6.30 do 16.30.
Nasze motto:
Najpiękniejszą rzeczą na świecie jest uśmiech dziecka.
Wychowawcami świetlicy są: Katarzyna Hunek, Anna Giża, Elżbieta Farys, Dominika Kicol, Ilona Składny, Monika Skrzyniarz.
Nauczyciele pracujący z dziećmi zostali dobrani według posiadanych umiejętności, dzięki którym, wiele aspektów rozwoju dzieci zostaje zaspokojonych.
Nasza świetlica prócz funkcji opiekuńczo-wychowawczej pełni również funkcję dydaktyczną oferując uczniom różnorodne zajęcia odpowiadające ich zainteresowaniom oraz pasjom, zajęcia które poszerzają ich horyzonty w różnych dziedzinach.
Głównymi celami świetlicy są:
- bezpieczeństwo podopiecznych,
- realizacja planu pracy świetlicy,
- dostosowanie form i metod pracy do indywidualnych potrzeb wychowanków,
- stworzenie odpowiednich warunków do indywidualnego rozwoju dzieci chcących realizować swoje pasje,
- poszerzanie wiedzy zdobytej na lekcjach poprzez powtarzanie oraz rozszerzanie zdobytych umiejętności,
Cele te są realizowanie poprzez formy takie jak:
- gry i zabawy ruchowe w sali, na holu, na podwórku szkolnym – ćwiczenia, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia percepcji wzrokowej, ruchowej i słuchowej
- gry i zabawy dydaktyczne – ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia umiejętności spostrzegania i kojarzenia
- zajęcia plastyczne z wykorzystaniem szerokiego wachlarza technik plastyczno-technicznych
- zajęcia literacko-czytelnicze
- zajęcia kształtujące pozytywne zachowania w szkole, poza szkołą, w miejscach publicznych ze szczególnym uwzględnieniem tematyki bezpieczeństwa oraz kształtowania odpowiedzialności za mienie szkoły, siebie i kolegów
- zajęcia dotyczące kształtowania pożądanych postaw bezpiecznego zachowania się uczniów oraz właściwego reagowania na akty wandalizmu
- gry i zabawy integrujące grupę
- konkursy
- zajęcia łączące wiedzę z praktyką
- teatrzyk
W roku szkolnym 2024/2025 w naszej świetlicy realizowane są zajęcia cykliczne, które uwzględniają edukację prozdrowotną, kształtowanie myślenia analitycznego, wspieranie dobrostanu dzieci, ich zdrowia psychicznego oraz edukację o pierwszej pomocy przedmedycznej:
- Poniedziałek „Planeta zdrowia- dlaczego nasze kości są twarde?” Anna Giża
- Wtorek „Mali artyści”- zajęcia plastyczne Ilona Składny
- Środa „Przygoda z jogą”- zajęcia relaksacyjne Elżbieta Farys
- Czwartek „Gimnastyka małego smyka”– zajęcia ruchowe Dominika Kicol
- Piątek „Gry planszowe i nie tylko sposobem nudę”– gry logiczne Katarzyna Hunek
W tym roku szkolnym w naszej świetlicy realizowany jest projekt Uniwersytetu Dzieci pt.: „Planeta zdrowia- dlaczego nasze kości są twarde?”, prowadząca Anna Giża. W trakcie realizacji projektu uczniowie dowiedzą się jak dbać o swoje zdrowie i czuć się świetnie na co dzień, nauczą się udzielać pierwszej pomocy. W trakcie zajęć będą poznawać oraz nazywać swoje emocje, a także budować pozytywne relacje z rówieśnikami.
Na ten rok zaplanowane są również zajęcia edukacyjne z przedstawicielem policji. Zajęcia mają na celu zapoznanie uczniów z zasadami bezpiecznego zachowania się w szkole i poza nią.
Opracowała:
Katarzyna Hunek, Anna Giża
Świetlica 2023-2024
ŚWIETLICA – SZKOLNĄ PRZESTRZENIĄ CZASU WOLNEGO
Motto:
Najpiękniejszą rzeczą na świecie jest uśmiech dziecka.
Świetlica szkolna funkcjonująca w szkole podstawowej nr 9 im. Jurija Gagarina w Kędzierzynie-Koźlu jest otwarta od godziny 6:30 – 16:30.
Wychowawcami świetlicy są: A.Giża, K.Hunek, J.Łucarz, J. Składny, S. Jasińska. N auczyciele pracujący z dziećmi zostali dobrani według umiejętności, dzięki którym, wiele aspektów rozwoju dzieci, zostaje zaspokojonych.
Głównymi celami świetlicy są:
- bezpieczeństwo podopiecznych,
- realizacja planu pracy świetlicy,
- dostosowanie form i metod pracy do indywidualnych potrzeb wychowanków,
- stworzenie odpowiednich warunków do indywidualnego rozwoju dzieci chcących realizować swoje pasje,
- poszerzanie wiedzy zdobytej na lekcjach poprzez powtarzanie oraz rozszerzanie zdobytych umiejętności,
Cele te są realizowanie poprzez formy takie jak:
- gry i zabawy ruchowe w sali, na holu, na podwórku szkolnym – ćwiczenia, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia percepcji wzrokowej, ruchowej i słuchowej
- gry i zabawy dydaktyczne – ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia umiejętności spostrzegania i kojarzenia
- zajęcia plastyczne (z wykorzystaniem szerokiego wachlarza technik plastyczno-technicznych)
- zajęcia literacko-czytelnicze (czytanie dzieciom utworów literackich od poniedziałku do piątku)
- zajęcia kształtujące pozytywne zachowania w szkole, poza szkołą, w miejscach publicznych ze szczególnym uwzględnieniem tematyki bezpieczeństwa oraz kształtowania odpowiedzialności za mienie szkoły, siebie i kolegów
- zajęcia dotyczące kształtowania pożądanych postaw bezpiecznego zachowania się uczniów oraz właściwego reagowania na akty wandalizmu
- gry i zabawy integrujące grupę
- konkursy
- zajęcia łączące wiedzę z praktyką
- teatrzyk
W roku szkolnym 2023/2024 w świetlicy realizowany z dziećmi jest program stworzony przez Uniwersytet Dzieci pt: „Jak odczytywać emocje”, który został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji. Główny cel projektu to kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji u uczniów, a także rozwijanie kompetencji w zakresie komunikacji w grupie. Podczas zajęć dzieci będą pracować zespołowo, poszukiwać kreatywnych rozwiązań. Dzięki temu wzmocnią umiejętność nawiązywania relacji z rówieśnikami oraz empatię.
Zajęcia te prowadzone są przez Panią A. Giża – pedagog, oligofrenopedagog.
Dodatkowo dzieci uczęszczające do świetlicy będą brały udział w zajęciach tanecznych, poetyckich.
Zaplanowane na ten rok są również odwiedziny oraz zajęcia edukacyjne z Panem policjantem.
Opracowała:
Anna Giża