• 77 483 30 34
  • psp9@kedzierzynkozle.pl
  • ul. Gagarina 3, Kędzierzyn-Koźle

Świetlica 2024-2025

ŚWIETLICA SZKOLNA PRZESTRZENIĄ CZASU WOLNEGO

Czynna od 6.30 do 16.30.

Nasze motto:
     Najpiękniejszą rzeczą na świecie jest uśmiech dziecka.

Wychowawcami świetlicy są: Katarzyna Hunek, Anna Giża, Elżbieta Farys, Dominika Kicol, Ilona Składny, Monika Skrzyniarz.

Nauczyciele pracujący z dziećmi zostali dobrani według posiadanych umiejętności, dzięki którym, wiele aspektów rozwoju dzieci zostaje zaspokojonych.

Nasza świetlica prócz funkcji opiekuńczo-wychowawczej pełni również funkcję dydaktyczną oferując uczniom różnorodne zajęcia odpowiadające ich zainteresowaniom oraz pasjom, zajęcia które poszerzają ich horyzonty w różnych dziedzinach.

  • bezpieczeństwo podopiecznych,
  • realizacja planu pracy świetlicy,
  • dostosowanie form i metod pracy do indywidualnych potrzeb wychowanków,
  • stworzenie odpowiednich warunków do indywidualnego rozwoju dzieci chcących realizować swoje pasje,
  • poszerzanie wiedzy zdobytej na lekcjach poprzez powtarzanie oraz rozszerzanie zdobytych umiejętności,
  • gry i zabawy ruchowe w sali, na holu, na podwórku szkolnym – ćwiczenia, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia percepcji wzrokowej, ruchowej i słuchowej
  • gry i zabawy dydaktyczne – ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia umiejętności spostrzegania i kojarzenia
  • zajęcia plastyczne z wykorzystaniem szerokiego wachlarza technik plastyczno-technicznych
  • zajęcia literacko-czytelnicze
  • zajęcia kształtujące pozytywne zachowania w szkole, poza szkołą, w miejscach publicznych ze szczególnym uwzględnieniem tematyki bezpieczeństwa oraz kształtowania odpowiedzialności za mienie szkoły, siebie i kolegów
  • zajęcia dotyczące kształtowania pożądanych postaw bezpiecznego zachowania się uczniów oraz właściwego reagowania na akty wandalizmu
  • gry i zabawy integrujące grupę
  • konkursy
  • zajęcia łączące wiedzę z praktyką
  • teatrzyk

W roku szkolnym 2024/2025 w naszej świetlicy realizowane są zajęcia cykliczne, które uwzględniają edukację prozdrowotną, kształtowanie myślenia analitycznego, wspieranie dobrostanu dzieci, ich zdrowia psychicznego oraz edukację o pierwszej pomocy przedmedycznej:

  • Poniedziałek „Planeta zdrowia- dlaczego nasze kości są twarde?” Anna Giża
  • Wtorek „Mali artyści”- zajęcia plastyczne   Ilona Składny
  • Środa „Przygoda z jogą”- zajęcia relaksacyjne  Elżbieta Farys    
  • Czwartek „Gimnastyka małego smyka”– zajęcia ruchowe  Dominika Kicol
  • Piątek „Gry planszowe i nie tylko sposobem nudę”– gry logiczne Katarzyna Hunek

W tym roku szkolnym w naszej świetlicy realizowany jest projekt Uniwersytetu Dzieci pt.: „Planeta zdrowia- dlaczego nasze kości są twarde?”, prowadząca Anna Giża. W trakcie  realizacji projektu uczniowie dowiedzą się jak dbać o swoje zdrowie i czuć się świetnie na co dzień, nauczą się udzielać pierwszej pomocy. W trakcie zajęć będą poznawać oraz nazywać swoje emocje, a także budować pozytywne relacje z rówieśnikami.

Na ten rok zaplanowane są również zajęcia edukacyjne z przedstawicielem policji. Zajęcia mają na celu zapoznanie uczniów z zasadami bezpiecznego zachowania się w szkole i poza nią.

Opracowała:
Katarzyna Hunek, Anna Giża

Świetlica 2023-2024

ŚWIETLICA – SZKOLNĄ PRZESTRZENIĄ CZASU WOLNEGO

Motto:
     Najpiękniejszą rzeczą na świecie jest uśmiech dziecka.

Świetlica szkolna funkcjonująca w szkole podstawowej nr 9 im. Jurija Gagarina w Kędzierzynie-Koźlu jest otwarta od godziny 6:30 – 16:30.

Wychowawcami świetlicy są: A.Giża, K.Hunek, J.Łucarz, J. Składny, S. Jasińska. N auczyciele pracujący z dziećmi zostali dobrani według umiejętności, dzięki którym, wiele aspektów rozwoju dzieci, zostaje zaspokojonych.

Głównymi celami świetlicy są:

  • bezpieczeństwo podopiecznych,
  • realizacja planu pracy świetlicy,
  • dostosowanie form i metod pracy do indywidualnych potrzeb wychowanków,
  • stworzenie odpowiednich warunków do indywidualnego rozwoju dzieci chcących realizować swoje pasje,
  • poszerzanie wiedzy zdobytej na lekcjach poprzez powtarzanie oraz rozszerzanie zdobytych umiejętności,

Cele te są realizowanie poprzez formy takie jak:

  • gry i zabawy ruchowe w sali, na holu, na podwórku szkolnym – ćwiczenia, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia percepcji wzrokowej, ruchowej i słuchowej
  • gry i zabawy dydaktyczne – ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia umiejętności spostrzegania i kojarzenia
  • zajęcia plastyczne (z wykorzystaniem szerokiego wachlarza technik plastyczno-technicznych)
  • zajęcia literacko-czytelnicze (czytanie dzieciom utworów literackich od poniedziałku do piątku)
  • zajęcia kształtujące pozytywne zachowania w szkole, poza szkołą, w miejscach publicznych ze szczególnym uwzględnieniem tematyki bezpieczeństwa oraz kształtowania odpowiedzialności za mienie szkoły, siebie i kolegów
  • zajęcia dotyczące kształtowania pożądanych postaw bezpiecznego zachowania się uczniów oraz właściwego reagowania na akty wandalizmu
  • gry i zabawy integrujące grupę
  • konkursy
  • zajęcia łączące wiedzę z praktyką
  • teatrzyk

W roku szkolnym 2023/2024 w świetlicy realizowany z dziećmi jest program stworzony przez Uniwersytet Dzieci pt: „Jak odczytywać emocje”, który został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji. Główny cel projektu to kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji u uczniów, a także rozwijanie kompetencji w zakresie komunikacji w grupie. Podczas zajęć dzieci będą pracować zespołowo, poszukiwać kreatywnych rozwiązań. Dzięki temu wzmocnią umiejętność nawiązywania relacji z rówieśnikami oraz empatię.

Zajęcia te prowadzone są przez Panią A. Giża – pedagog, oligofrenopedagog.

Dodatkowo dzieci uczęszczające do świetlicy będą brały udział w zajęciach tanecznych, poetyckich.

Zaplanowane na ten rok są również odwiedziny oraz zajęcia edukacyjne z Panem policjantem.

Opracowała:
Anna Giża

Skip to content